четверг, 16 апреля 2015 г.

Людина на велосипеді. Частина І. Пріоритетне та другорядне положення на проїжджій частині.

Рухаючись дорогами зі жвавим трафіком, людина на велосипеді у наші дні повинна мати певний набір навичок та вмінь. Серія тренінгів та практичних семінарів від CriticalMassKyiv допоможе вам пересуватися містом на велосипеді безпечно, впевнено, комфортно, та головне – з задоволенням.

I:\12\01_effective-traffic-riding.jpg



Нещодавно ми оприлюднили відео, на якому велосипедист потрапив у скруту: наближаючись до припаркованих авто він був обмежений машиною у другій смузі та ледве не зіткнувся із водієм, який випарковувася назад.
Як не потрапити у таку халепу? Цим, та багатьом іншим практичним навичкам ми навчаємо на семінарах для новачків.
УВАГА! Ми публікуємо рекомендації, які треба відпрацьовувати під контролем інструктора. Будьте уважними на дорогах.
I:\12\02_Primary_positionхуйзішн.jpg
Ефективний райдер завжди займає одну із двох позицій на дорожній смузі:


  • справа, на відстані третини полоси, саме навпроти правої частини автомобіля (якщо уявити транспортний засіб на тому ж самому місці) – таким чином людину на велосипеді гарно видно, та водій за кермом авто повинен здійснити маневр при намірі випередити двоколісний транспорт;

  • якщо необхідно, знаходиться на середині смуги – таким чином виключаючи обгін (у випадку дороги із однією смугою руху) чи випередження без повної зміни смуги руху, ця позиція дає райдеру свободу робити об’їзд, повертати, таке інше. Ці позиції ми далі будемо називати «другорядна» та «пріорітетна».
I:\12\03_passing_side_road.jpg
Використання пріоритетної позиції – проїзд другорядних доріг та припаркованих автомобілів.
Рухаючись велосипедом, пріоритетну позицію рекомендовано займати при проїзді другорядних доріг, виїздів із прилеглих територій (де видимість обмежена з вашого боку чи зі сторони другорядної дороги), з’їздів з магістральних вулиць та розв’язок. Такий підхід збільшує видимість, бо водії, які наближаються до перехрестя, свідомо концентрують увагу на середині смуги, видивляючись інший моторизований транспорт. Це також мотивує водіїв, які слідують за людиною на велосипеді, спокійно проїхати декілька секунд слідом, а не намагатися випередити та підрізати рейдера перед перехрестям у ситуації, якщо автомобілю треба взяти праворуч.
I:\12\04_Overtaking_parked_car-1.jpg
Звісно, на жвавих проспектах не буде дуже практичним займати повністю пріоритетну позицію, минаючи кожний перетин, однак, коригована (в залежності від обставин) техніка зміщення ліворуч по смузі руху все одно є рекомендованою практикою. 

Для виконання техніки необхідно:
(а) озирнутися назад перед перехрестям
(б) встановити зоровий контакт із людьми за кермом найближчих транспортних засобів
(в) подати знак рукою чи долонею та «відтиснути» трафік трохи ліворуч.
Ці дії зроблять вас більш помітним на дорозі та знижають імовірність того, що вас «підріжуть» зліва.
Такий підхід до пересування, якщо дивитися глобально, це спосіб комунікації між людиною на велосипеді та іншими користувачами дороги. 
У другорядному положенні людина на велосипеді каже: «Я хочу бачити дорогу та бути помітним, та я не проти, якщо ти випередиш мене, за умови, що ти зробиш це безпечно». Рухаючись у пріоритетній позиції, повідомлення виглядає по-іншому: «Я хочу бачити дорогу та бути помітним, та я не хочу, щоб мене зараз випереджали».

На додачу до цих технік не треба забувати про правило «БОС»: Бачити, Очікувати, Спілкуватися. На дорозі ви повинні завжди знати, що відбувається навколо (бачити), думкою випереджати ситуацію та мислити наперед (очікувати), та знаходити візуальний контакт із водіями та іншими учасниками дорожнього руху та попереджати про свої маневри жестами (спілкуватися). 


Така поведінка повинна стати звичкою, а навички спілкування зроблять подорож гармонійною та приємною. Навчитися такої поведінки може будь-яка людина із базовими вміннями керувати велосипедом.


Сторінка CriticalMassUA у facebook:  www.facebook.com/criticalmass.UA
Група для семінарів та ініціатив: www.facebook.com/groups/KyivCriticalMass
Пошта: critical.mass.kyiv@gmail.com


Комментариев нет:

Отправить комментарий